Monday, July 19, 2010

Seperti berjelaga jika ku sendiri...

Ku lari ke hutan,
kemudian menyayi ku.
Ku lari ke pantai,

kemudian teriakku.

Sepi.
Sepi dan sendiri aku benci.
Aku ingin bingar,
aku mau dipasar.
Bosan aku dengan penat.
Enyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri.

Pecahkan saja gelasnya,
biar ramai.
Biar mengaduh sampai gaduh.
Nah, ada malaikat menyulam jaring labah-labah berlangit tembok keraton putih.
Mengapa tak goyangkan saja locengnya,
biar terdera.

Atau aku harus lari ke hutan,
belok ke pantai




p/s: I pernah obses dgn puisi ni..its damn beautiful.. siap hafal lg tu..

In fact, byk memori yg i akan teringat everytime i baca puisi ni..
Then, pg ni teringat balik...
Hmm...
"Ada Apa Dengan Cinta"...


10.02 am
19th July 2010

1 comment:

Hawa Tahir said...

ya...
aku ingin bingar..aku ingin di pasar..."
bosan aku dengan penat.."
SEPERTI BERJELAGA JIKA KU SENDIRI..
I used to be obsessed with this movie too..10 kali ulang tengok..smpai hafal skrip..Ada apa dengan Cinta?
ADa apa dengan Hafizah??
:)